In 2006 en 2007 werkte ik voor het Rotterdamse kunst- en cultuurfestival De Wereld van Witte de With als communicatieadviseur. Samen met een collega van Rotterdam Festivals zette ik de lijnen van de communicatie uit en zorgde ik dat ik alle benodigde informatie van alle kunstinstellingen, kunstenaars, installaties en andere deelnemers op tijd binnen kreeg voor het programmaboekje, de bijlage in de landelijke kranten (het festival is in Rotterdam de opening van het culturele seizoen), de flyers, de posters voor op de driehoeksborden, et cetera. Een hele uitdaging in de vakantieperiode, wanneer de meeste instellingen niet tot nauwelijks bereikbaar zijn. Hard werken, dus maar ontzettend leuk om te doen, met een ontzettend leuk team!
Drie dagen lang een verleidelijke mix van kunst op onverwachte locaties binnen en buiten met beeldende kunst, theater, fotografie, film, muziek, literatuur, dans, mode, debat en performances. De Witte de Withstraat: het cultureel epicentrum van Rotterdam, met 8 grote kunstinstellingen, tientallen galeries, dans- en theatergezelschappen, mode- en grafisch ontwerpers. Tijdens het kunstenfestival komen al deze creatieve geesten samen. Kunstenaars en kunstinitiatieven krijgen een podium tijdens het festival. Het festival geeft een tijdsbeeld van de stad en de kunst van nu, en draagt ieder jaar een ander thema.